OPIS REALIZACJI PROJEKTU

NASZA PRACA PROJEKTOWA:

  • OTO NASZ FOLDER - "BAŁTYK W LICZBACH"

  •  SZKOLNY DZIEŃ MORSKI:

    TAK ZAPREZENTOWALIŚMY SWOJA PRACĘ W RAMACH PROJEKTU  NASZEJ SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ

    1. PRZYGOTOWANIE GAZETKI NA KORYTARZU I OGŁOSZENIA NA SZKOLNY DZIEŃ MORSKI



    2. PREZENTACJA NASZYCH PLAKATÓW PODCZAS SPOTKANIA CAŁEJ SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ I NAUCZYCIELOM







    3. KONKURS M. BAŁTYCKIE DLA KLAS IV-VI

    https://docs.google.com/document/d/1nV7o6EQrECj65whrbE-q5HojN6wHXbVnmsjXkoClUmQ/edit?usp=sharing


    4. ZAPREZENTOWANIE NASZEGO FOLDERU
    "BAŁTYK W LICZBACH"

    5. PREZENTACJA DOŚWIADCZEŃ Z WODĄ

    STOISKO  ,,BARIERA Z TKANINY”

    Wiktoria wyjaśniała, dlaczego woda się nie wylewa?
    Do słoika nalała wody, na wierzch naciągnęła za pomocą gumki zmoczoną chusteczkę.
    Po odwróceniu słoika do góry dnem woda nie wylewa się.
    WYJAŚNIŁA: Na materiał ciśnie od dołu powietrze, i to tak mocno, że nie pozwala oderwać się materiałowi od szklanki. Ta siła powietrza działająca na materiał nazywa się ciśnieniem atmosferycznym.



    2. STOISKO "Co się rozpuszcza w wodzie, a co nie?

    Natalia i Magda prezentowały produkty i próbowały je rozpuścić w wodzie.
    WYJAŚNIŁA: Sól i cukier rozpuszczają się, to znaczy, że cząsteczki wody wnikają pomiędzy cząsteczki cukru lub soli. Cząsteczki wody nie mogą przeniknąć między cząsteczki kawy, kakao, ryżu, czy piasku. Te substancje nie rozpuszczają się w wodzie.






     3. STOISKO "Czy woda skleja?
     Kamila bawiła swoich kolegów i koleżanki zabawą w sklejanie wodą.


    Trzeba naprawdę sporej siły, żeby rozdzielić oba szkiełka. Dlaczego?
    WYJAŚNIŁA: Pomiędzy cząsteczkami szkła i wody działają duże siły przyciągania, nazywane siłami adhezyjnymi. Dlatego woda spływa po szybie powoli, a np. ziarenko piasku w ogóle nie przyczepi się do szkła.




    STOISKO "Co pływa co tonie?"


      Kinga próbowała utopić różne przedmioty w wodzie. Czy zawsze się jej to udało?
    Czy przedmioty pływają zależy od tego z jakich są materiałów drewno plastik, a zatoną przedmioty z metalu: moneta, gwóźdź oraz magnes. Plastelinowa kulka też zatonęła, ale rozpłaszczona pływała więc...
    Rafał wyjaśniał, że na powierzchni wody tworzy się rodzaj elastycznej, cieniutkiej błony. Dzieje się tak, ponieważ na cząsteczki wody znajdujące się przy powierzchni działa siła nazywana napięciem powierzchniowym.

    Marek wyjaśniał na przykładzie wody, solanki i oleju, że pływanie zależy również od gęstości cieczy.




    OPIS REALIZACJI PROJEKTU UCZNIOWSKIEGO
    OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW
    w ramach projektu Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską
    w roku szkolnym 2013/2014
    1)    Dlaczego wybraliście ten temat?Temat naszego projektu: Bałtyk w liczbach. Wybraliśmy ten temat, po zapoznaniu się z celami projektu oraz gdy przeglądaliśmy zasoby internetu i biblioteki o tematyce Morza Bałtyckiego pomyśleliśmy, że zadanie skupimy na charakterystyce naszego morza, postaramy się znaleźć jak najwięcej danych liczbowych. Wybór tego tematu pozwoli nam wykorzystać i wzbogacić nasze umiejętności posługiwania się środkami technologii informatycznej poszukiwania i prezentowania informacji oraz uzupełnić naszą wiedzę o morzu, a także rozbudzi naszą ciekawość turystyczną. 

    2)    Skąd czerpaliście informacje i materiały potrzebne do realizacji projektu?Potrzebne materiały i informacje wyszukiwaliśmy na stronach internetowych portali o tematyce morskiej, jak również korzystaliśmy z zasobów naszej biblioteki z encyklopedii i słowników w wersji papierowej i multimedialnej.

    3)    Czy praca nad projektem była trudna? Dlaczego?
    Praca czasami była trudna, było sporo czytania i wybierania istotnych informacji,
    Niektóre zadania, które Pani zaplanowała, dla niektórych z nas były trudne, bo np. Marek i Rafał gorzej sobie radzą z zrozumieniem czytanego tekstu, albo też robią dużo błędów. Kinga Wiktoria lubią   podejmować się różnych zadań, a nie zawsze się z nich zdążą się  wywiązać. Podczas naszych prac pisemnych Pani często nam zwracała uwagę na błędy ortograficzne i stylistyczne. Początkowo praca w programie Power Point wydawała nam się trudna, ale po przygotowaniu pierwszego slajdu, było coraz łatwiej.
     
    4)    Jak radziliście sobie z problemami?
    Prosiliśmy o dodatkowe wyjaśnienia i pomoc Panią, z zadaniami w których ktoś sobie nie radził to druga osoba mu pomagała
    . Kinga i Natalia pomagały  nam w pracach plastycznych, mają zawsze fajne pomysły na wykonanie prac

    5)    Jak Wam się pracowało  w zespole – w jednej „drużynie”?
    W naszej drużynie dobrze nam się pracowało
    , nie było większych kłótni, uzupełnialiśmy się w zadaniach, w których ktoś był lepszy, lub gdy ktoś nie wykonał czegoś w wyznaczonym czasie słuchaliśmy się na wzajem, wymienialiśmy się pomysłami, było fajnie.

    6) Czego nauczyliście się dzięki realizacji projektu - jako zespół i jako poszczególne osoby?
    Dzięki realizacji projektu nauczyliśmy się samodzielnie  zakładać konta na portalach internetowych, tworzyć prezentacje multimedialne, poznaliśmy fajną technikę plastyczną irys folding. Nauczyliśmy się przestrzegania netykiety internetowej podczas  korzystania z poczty elektronicznej oraz wystawiania komentarzy i wysyłania załączników. Przekonaliśmy się, że razem można zrobić więcej i lepiej, że dobrze też posłuchać innych co mają do powiedzenia, inni też mogą mieś fajne pomysły.  Dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na temat M. Bałtyckiego oraz krajów nadbałtyckich. Wzbogaciliśmy słownictwo np. wiemy, że szanty to pieśni żeglarzy, róża wiatrów to taki kompas, którego używano dawniej do odczytywania kierunków itd. Poznaliśmy mapę M. Bałtyckiego. Dowiedzieliśmy się, że ryby w naszym odżywianiu są bardzo ważne, mają dużo wartości odżywczych potrzebnych dla naszego rozwoju.
    Poznaliśmy wiele zjawisk zachodzących w przyrodzie oraz poznaliśmy ich wyjaśnienia.

     
    7) W jaki sposób realizacja projektu wpłynęła na zainteresowanie tematyką morską? Realizacja projektu przyczyniła się do większego zainteresowania tematyką morską, ciekawą rzeczą było wyjaśnienie dlaczego Bałtyk jest słabo zasolony, co skłoniło nas do poszukiwania różnych ciekawostek i przeprowadzania doświadczeń oraz ich wyjaśnień. Zastanawialiśmy się czy kiedyś uda nam się popłynąć w podróż chociażby do jednego kraju bałtyckiego, ale to tylko nasze marzenia.
    8)    Jak podzieliliście się zadaniami? Zadania staraliśmy się dzielić w  równo, żeby ktoś nie miał za dużo, a drugi za mało. Ale także według zainteresowań. Natalia i Kinga lubą prace artystyczne więc zajęły się przygotowaniem gazetki. Chłopcy lubią jak coś się dzieje, więc zajęli się wyborem doświadczeń jakie przeprowadziliśmy podczas Szkolnego Dnia Morskiego.
    9)    Komu zaprezentowaliście efekty waszej pracy i czy prezentacja podobała się?Efekty naszej pracy zaprezentowaliśmy wszystkim uczniom i nauczycielom naszej szkoły podczas Szkolnego Dnia Morskiego. Część uczniów przebrała się za piratów i marynarzy. Bardzo się podobało było ciekawie, w czasie przerw ze szkolnego radiowęzła rozbrzmiewały pieśni morskie. Koledzy i koleżanki  uczestniczyli w konkursach i pokazach a nawet w degustacji potraw, puste półmiski świadczyły, że dania smakowały. Nasz folder - "Bałtyk w liczbach" również bardzo się podobał wszyscy słuchali z uwagą. Pani wydrukowała nasz folderi przekazała do biblioteki szkolnej,  teraz uczniowie mogą go oglądać też w bibliotece - z tego co widzieliśmy budzi duże zainteresowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz